ZARZĄDZAMY PROCESEM WYKOŃCZENIA POWIERZCHNI
Zarządzanie procesem fit-out to usługa zarówno dla właścicieli nieruchomości, którzy wynajmują swoje powierzchnie najemcom jak i dla Klientów, którzy zawierają długoterminowe umowy najmu nieruchomości.

W przypadku właścicieli nieruchomości nasza usługa pozwala sprawnie i terminowo przeprowadzić proces aranżacji przy zachowaniu odpowiedniej jakości. Gwarantuje, że roboty budowlane zostaną zrealizowane zgodnie z przepisami i w zatwierdzonym budżecie. Świadcząc usługi koordynacji najmu reprezentujemy właściciela w kontaktach z najemcą.

W przypadku najemców usługa zarządzania aranżacją nowej powierzchni pozwala zorganizować proces w sposób optymalny, bez zakłóceń dla prowadzonej działalności i konieczności angażowania własnego personelu.

Konsultanci 2PM zajmują się zarządzaniem wszystkimi sprawami technicznymi i administracyjnymi oszczędzając czas Klienta i redukując ryzyko. Specjaliści z doświadczeniem w realizacji podobnych projektów dopilnują, aby projekt był zrealizowany w terminie, a koszty spełniały oczekiwania najemcy.

Podstawowy pakiet usług dla najemców w zakresie zarządzania fit outem obejmuje:

Wybór nieruchomości

  • Rozpoznanie potrzeb Klienta i identyfikacja potencjalnej powierzchni najmu
  • Przygotowanie wstępnych space planów
  • Audyt techniczny, oszacowanie kosztów dostosowania powierzchni do wymagań najemcy
  • Rekomendacja wyboru najlepszej powierzchni
  • Wsparcie w negocjacjach umowy najmu w aspekcie technicznym i kosztowym

Etap przygotowawczy

  • Wybór projektanta
  • Zarządzanie realizacją projektu typu fit out
  • Opracowanie budżetu i harmonogramu
  • Przeprowadzenie przetargu wraz z wyłonieniem wykonawców prac
  • Uzyskanie niezbędnych zgód i pozwoleń administracyjnych
  • Przejęcie powierzchni w celu rozpoczęcia aranżacji

Realizacja

  • Zlecenie prac i zamówienie dostaw
  • Koordynacja prac wykonawców oraz dostawców zgodnie z projektem typu fit out
  • Kontrola budżetu i akceptacja płatności częściowych
  • Analiza i rekomendacje robót dodatkowych / zamiennych
  • Kontrola jakości prac przez zespół techniczny
  • Kontrola harmonogramu prac
  • Raportowanie postępu robót

Oddanie do użytkowania

  • Odbiór techniczny prac wraz z usunięciem usterek
  • Weryfikacja dokumentacji powykonawczej
  • Potwierdzenie bezusterkowego odbioru prac
  • Rozliczenie z wykonawcami i dostawcami
  • Zarządzanie przeprowadzką i uruchomieniem pracy na nowej powierzchni
  • Zarządzanie procesem zakończenia najmu w opuszczanej powierzchni
  • Wsparcie w okresie gwarancyjnym

Podstawowy pakiet usług dla właścicieli nieruchomości w zakresie zarządzania fit outem obejmuje:

Wsparcie procesu najmu

  • Opracowanie standardu wykończenia budynku dla części wspólnych i obszarów najmu
  • Analiza wymogów najemców
  • Opracowanie space planów
  • Opracowanie wycen aranżacji dla potencjalnych najemców
  • Audyt techniczny weryfikujący założenia kosztowe
  • Określenie podziału prac i kosztów między wynajmującym a najemcą
  • Tworzenie lub opiniowanie załączników technicznych do umów najmu

Etap przygotowawczy

  • Przygotowanie budżetu prac
  • Opracowanie harmonogramu prac projektowych i realizacyjnych
  • Opiniowanie dokumentacji projektowej
  • Koordynacja uzyskiwania decyzji administracyjnych koniecznych do prowadzenia prac budowlanych
  • Przeprowadzenie przetargu na wykonawców i dostawców
  • Koordynacja wszelkich niezbędnych prac przygotowawczych do rozpoczęcia inwestycji
  • Przekazanie powierzchni wykonawcom

Realizacja

  • Nadzór techniczny nad pracami najemców przez wykwalifikowany zespół techniczny
  • Kontrola zgodności robót z dokumentacją projektową fit out i pozwoleniami
  • Zarządzanie harmonogramem, egzekwowanie od wykonawcy terminowego wykonania prac
  • Zarządzanie jakością, odbiory częściowe
  • Kontrola budżetu i akceptacja płatności częściowych
  • Analiza i rekomendacje robót dodatkowych / zamiennych
  • Koordynacja wykonawców i dostawców angażowanych przez najemcę
  • Raportowanie postępu prac

Oddanie do użytkowania

  • Koordynacja uzyskiwania decyzji administracyjnych koniecznych do użytkowania powierzchni
  • Odbiór techniczny prac wraz z usunięciem usterek
  • Weryfikacja dokumentacji powykonawczej
  • Potwierdzenie bezusterkowego odbioru prac
  • Rozliczenie z wykonawcami i dostawcami
  • Wsparcie w okresie gwarancyjnym oraz po zakończeniu najmu (zdanie powierzchni w stanie określonym w umowie)